Jerry Seinfeld

در این هفته، جری ساینفلد، کمدین معروف آمریکایی و یکی از پدیدآورندگان سریال «ساینفلد»، توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه دوک در کارولینای شمالی مورد اعتراض قرار گرفت. دانشجویانی که حمایت‌کنندگان فلسطین بودند، به نماد اعتراض به حضور این کمدین یهودی، مراسم فارغ‌التحصیلی خود را ترک کردند. در طول هفته‌های گذشته، اعتراضات ضد جنگ در این نوع رویدادها به شدت افزایش یافته است.

سخنرانی ساینفلد، که در ورزشگاه فوتبال دانشگاه برگزار شده بود و به صورت زنده پخش می‌شد، با واکنش‌های اعتراضی دانشجویان همراه بود. در فیلم‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، دیده می‌شود که دانشجویان با پرچم‌های فلسطین به حرکت درمی‌آیند و سپس دیگران نیز از جای خود بلند شده و استادیوم را ترک می‌کنند.

ساینفلد، که خود یک یهودی است و همیشه از اسرائیل حمایت کرده، پس از حملات اخیر به این سرزمین سفر کرده است. حملاتی که منجر به کشته شدن بیش از ۱۲۰۰ نفر و جان باختن بیش از ۳۵ هزار نفر شده است و پس از هفت ماه هنوز هم آتش‌بس برقرار نشده است.

در بخشی از سخنرانی خود، ساینفلد به شوخی اشاره کرد به برخی از بازیگران سریالش که در زمان فیلمبرداری شرم داشتند که بگویند در دانشگاه هاروارد تحصیل کرده‌اند. او افزود: “درباره هاروارد امروز حرف نمی‌زنم. درباره گذشته‌اش حرف می‌زنم. باور نمی‌کنید، اما هاروارد پیش از این جای خوبی برای تحصیل بود. حالا آنجا دانشگاه دوک است.”

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟